کامل ترین مطلب درباره ی اینترنت

جمعه 30 بهمن 1394 | 0 دیدگاه

کامل ترین مطلب درباره ی اینترنت

کامل ترین مطلب درباره ی اینترنت   در این مقاله ما به بررسی اینترنت پر سرعت در ایران و جهان خواهیم پرداخت : از زمانی که خبری در رسانه های ایران منتشر شد که حکایت از آن داشت: “وزیر مخابرات دسترسی کاربران خانگی به اینترنت را با سرعت بیش از ۱۲۸ کیلوبیت ممنوع کرده است.” از ...

اینترنت پر سرعت

 

با بهره گیری از فناوری ADSLکاربران قادر خواهند بود تنها با استفاده از یک خط تلفن، کامپیوتر و مودم ADSL، به صورت دایم و با سرعتی بالا به اینترنت متصل شوند. به سخنی دیگر، با استفاده از این فناوری، امکان استفادهی دو منظوره از یک خط تلفن فراهم می شود، تا ضمن استفاده از این خط برای مکالمه های تلفنی، از آن برای برقراری ارتباط پرسرعت و بدون قطعی با اینترنت و بدون هزینه پالس تلفن استفاده شود.

افزون براین امکان آنچه که این فناوری را از دیگر فن آوریهای اتصال به اینترنت متمایز ساخته، سرعت بالای آن است. به گونه ای که میتوان با استفاده از ADSL با سرعتی تا ۴۰ برابر بیشتر از اتصال از طریق شماره گیری تلفنی به اینترنت متصل شد.

در حال حاضر، فناوری ADSL امکان دریافت دادهها را با سرعتی تا حد ۸ Mbps و ارسال داده ها را با سرعتی تا حد ۱ Mbps فراهم می آورد.

گفتنی است کاربران به دلیل ارتباط پرسرعت و دایمی با اینترنت امکان مشاهده فیلمها و برنامه های تصویری درخواستــی از طریق اینتـــرنت و تلویزیون خانگی (Video on Demand)، امکان استفاده از بازیهای اینترنتی (Gaming) و… را خواهند داشت.

وضعیت اینترنت پر سرعت در جهان

بر اساس گزارش ها، در کشور کره جنوبی خطوط اینترنت فوق سریع با زندگی مردم گره خورده و در کشور فرانسه هم خطوط پرسرعت ۲۰ مگابیتی در ثانیه به کاربران عرضه می شود.

یکی از کشورهایی که این روزها توانسته است سرعت اتصال به اینترنت را تا چند برابر افزایش دهد، آمریکاست.
بر اساس آمارهای رسمی منتشره شده از سوی دولت ایالات متحده، ۸۶ درصد آمریکایی هایی که درآمد سالانه آنها بیش از ۷۵ هزار دلار است به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و ۳۸ درصد کسانی که درآمد سالانه کمتر از ۳۰ هزار دلار دارند نیز از اینترنت پرسرعت استفاده می کنند.
به گفته یک گروه خبری آزاد به نام Free Press که از حامیان شبکه اینترنت بیسیم محسوب میشود، هماکنون در سراسر ایالات متحده بیش از صدها شبکه بیسیم وجود دارد که خدمات خود را در اختیار کاربران میگذارند. در شهر آستین (Austin) در تگزاس شبکه غیرانتفاعی موجود است که بیش از ۱۰۰ منطقه را تحت پوشش خود قرار می دهد و حدود ۵۷ هزار مشترک دارد. حدود ۷۰ درصد کاربران شبکه شهر آستین را شرکت های کوچک، کتابفروشی ها، کتابخانه ها و مغازه ها تشکیل می دهند که برای تبلیغ به کاربران خود اینترنت بی سیم ارائه می کنند.
از دیگر کشورهایی که در زمینه اینترنت پرسرعت موفق بوده، میتوان به آلمان اشاره کرد. آلمان در سطح اتحادیه اروپا یکی از کشورهای پیشگام در عرصه فناوری ارتباطات و اطلاعات است.

هم اکنون در آلمان براساس آمارهای به دست آمده، ۳۶/۱۶ درصد از کاربران آنلاین آلمانی از اینترنت پرسرعت استفاده میکنند که این میزان بسیار کمتر از کشورهای دانمارک و هلند است که در اتحادیه اروپا از رهبران این عرصه به شمار میروند.

طبق این آمارها، ۳۰ درصد کاربران آنلاین در هلند و دانمارک از اینترنت پرسرعت استفاده میکنند. تازه ترین گزارش اتحادیه اروپا که در ژوئیه ۲۰۰۷ در خصوص گسترش پهنای باند و مبارزه با شکاف دیجیتالی در ۲۷ کشور اروپایی منتشر شد نیز نشان میدهد مبارزه با شکاف دیجیتالی در آلمان ۸/۵ درصد رشد داشته است. از سویی دیگر، افزایش رشد تقاضای ورود به اینترنت در آلمان تا ژوئن ۲۰۰۶ موجب شده است در بازار این کشور بیش از ۱۲ میلیون مشترک جدید براش شبکه ADSL ایجاد شود. پیشبینی میشود این رقم تا سال ۲۰۰۹ به دو برابر افزایش یابد.

این پیشرفت ها از مرزهای آمریکا و اروپا نیز فراتر رفته و به چین نیز رسیده است. با افزایش تقاضا برای تماشای تصاویر ویدئویی، تجارت الکترونیکی و بازی های آنلاین، تا پایان سال ۲۰۰۷ بازار اینترنت پرسرعت در چین از آمریکا نیز پیشی گرفت و به بزرگترین قطب اینترنت پرسرعت در چین طی سه ماهه اول سال ۲۰۰۷ با ۵/۴ میلیون افزایش به ۳/۵۶ میلیون رسید که در این مدت ۴/۶۰ میلیون آمریکایی از اینترنت پرسرعت استفاده کردند.

در نیمه نخست سال گذشته ۳/۴ درصد از جمعیت ۳/۱ میلیارد نفری این کشور و ۳/۱۴ درصد از خانه های چینی مشترک سرویس پرسرعت اینترنتی شدند.

در این آمارها اعلام شده است تعداد کاربران اینترنتی در چین با افزایش ۳۰ درصدی در سال ۲۰۰۶ به ۱۳۲ میلیون نفر رسید. گفته میشود هم اکنون بیش از ۲۱۰ میلیون چینی از اینترنت پرسرعت استفاده میکنند. این در حالی است که چین در عرصه های سیاسی و حقوق بشر یکی از محدود کنندگان دسترسی به جریان آزاد اطلاعات محسوب می شود و فیلترینگ آن همیشه مثال زدنی بوده است.

سنگاپور برای مصرف بیشتر کاربرانش از اینترنت پرسرعت و جذب تعداد بیشتری از افراد به سوی آن طرح رایگان سازی اینترنت باندپهن را برای سال ۲۰۰۷ در دست اجرا دارد.

هم اکنون قیمت اینترنت پرسرعت در کشور سنگاپور جزو ارزان ترین اقلام به شمار می رود به طوری که اینترنت با پهنای ۴ مگابیت بر ثانیه در حدود ۳۵ هزارتومان ماهانه و اینترنت ۶.۵ مگابیت در حدود ۴۵ هزارتومان و اینترنت ۳۰ مگابیت بر ثانیه در حدود ۷۰ هزارتومان ماهانه قیمت دارد.

تله کام ایتالیا اعلام کرده که بر پایه طرح صنعتی جدید خود ظرف دو سال آینده ۱۰۰درصد شهروندان این کشور از اتصال Adsl برخوردار می شوند و سرویس اتصال جدید Vdsl نیز با حداکثر سرعت یک گیگابیت برثانیه به کاربران خانگی عرضه می شود.

مقایسه سرعت اینترنت در ایران با اینترنت جهانی

چندی پیش نویسندهی وبلاگ “کیبورد آزاد” نموداری را در وبلاگش از مقایسه سرعت اینترنت کشورهای مختلف جهان منتشر کرده بود. بالاترین سرعت اینترنت را در جهان ژاپنیها دارند. این طور که نویسندهی وبلاگ “کیبورد آزاد” میگوید: “سرعت اینترنت درایران یک هشتم سرعت اینترنت در ک سرعت ترین کشور جهان است. سرعت اینترنت رایگان در کره جنوبی ۵٠٠ برابر سرعت اینترنت پولی در ایران است و اینترنت پرسرعت (ADSL) به معنای واقعی در ایران وجود ندارد.”

کارشناسان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می گویند: “طبق استانداردهای بین المللی حداقل سرعت اینترنت ADSL، ۵١٢ کیلو بیت در ثانیه است، درحالی که در ایران این سرعت به کمتر از ١٠٠ کیلو بیت در ثانیه می رسد!”

وضعیت اینترنت پر سرعت در ایران

 

وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات دسترسی کاربران خانگی به اینترنت را با سرعت بیش از ۱۲۸ کیلوبیت ممنوع کرده است.

براساس آمارهای منتشر شده، حدود ۹۰ درصد از کاربران اینترنت درایران همچنان از سیستم Dial-Up (خطوط تلفن )استفاده میکنند در حالی که سرعت خطوط اینترنت در ایران با استفاده از سیستم Dial-Up زیر ۵۰ کیلوبیت در ثانیه است، ساکنان بیشتر کشورهای اروپایی و برخی کشورهای آسیایی دور و آمریکا از اینترنتی با سرعت ۵۱۲ کیلوبیت تا یک الی سه مگابیت در ثانیه استفاده میکنند و با این حساب سرعت اینترنت در ایران همواره مورد اعتراض کاربران بوده است. استفاده از خطوط ADSL پس از فراهم شدن زیر ساخت های مخابراتی و سر مایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه با یک آیین نامه وزیر مخابرات به حداکثر ۱۲۸ کیلو بیت محدود و ارایه بیش از آن ممنوع شد. این میزان هم در عدم همکاری مراکز مخابراتی و محدودیت های دیگر عملا برای کاربران غیر قابل دسترسی است.

نگاهی اجمالی به تاریخچه کوتاه ADSL در ایران نشانگر وضعیت اسفناک دسترسی کاربران ایرانی به شبکه جهانی وب است. شبکه ای که انتظار داریم در “نوآوری و شکوفایی” کشور نقش محوری بازی کند.

کاربردهای اینترنت:

 امروزه کاربردهای اینترنت آنچنان گسترده شده که نمی‌توان تمامی کاربرد‌های آن را برشمرد. چندان عجیب نیست اگر بگوییم بزودی اینترنت یکی از اجزای ضروری زندگی انسانها می‌شود. در گذشته، پست به علت ارزان بودن آن بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما مدت زمان دریافت نامه توسط گیرنده بسیار زیاد بود. اکنون می‌توان به سادگی متنی را تایپ کرده و با فشار یک دکمه آن را برای شخص دیگری در دورترین نقطه کره زمین ارسال کرد و آن شخص نیز نامه را در کمتر از چند لحظه دریافت کند. اکنون حتی بدون اینکه از منزل خود خارج شوید می‌توانید کالایی را از یک شرکت مثلاً در ژاپن خریداری کنید. می‌توانید بجای رفتن به کتابخانه برای تحقیق پایان‌نامه تحصیلی خود چندین کتابخانه معتبر دنیا را با سرعت بسیار جستجو کنید و از میان انبوه مطالبی که ممکن است خواندن همة آنها عمر نوح طلب کند، مطلب مورد نظر را بلافاصله پیدا کنید. می‌توان: از آخرین اخبار، به طور زنده آگاه شد. جدیدترین قیمت انواع محصولات کشاورزی، صنعتی را مشاهده کرد. آخرین شماره مجله یا روزنامه مورد علاقه را قبل از اینکه حتی چاپ شود، خواند. با هزینة بسیار اندک با افراد خارج از کشور تماس تلفنی گرفت. آخرین نرم‌افزارهای روز دنیا را دریافت کرد. بعضی از موسسات حتی به شما اجازه می‌دهند در کلاسهای آنها ثبت نام کنید و در پای کامپیوتر درس مورد علاقه خود را خوانده و مدارک دانشگاهی معتبری نیز دریافت کنید. شما می‌توانید با یک تبلیغ ساده در سراسر جهان برای کالا یا خدمات خود بازار فروش خوبی پیدا کنید. می‌توانید در زمینه یک موضوع خاص با افراد مختلف وارد بحث شوید. این افراد ممکن است از هرکجای جهان در این بحث شرکت کنند مثلاً ممکن است شخصی از ایران، کشاورزی در استرالیا، و شخصی بیکار در یک هواپیمای بویینگ بر فراز اقیانوس آرام با یکدیگر در مورد موضوعی شروع به گفتگو کنند. و می‌توان...

 اصطلاحات اینترنت:

 سایت  (پایگاه): سایت را می‌توان به یک کتاب تشبیه کرد، با این تفاوت که سایت کتابی است که می‌تواند صدا، موسیقی، تصاویر متحرک و... داشته باشد. یک سایت این مجموعة نوشته‌ها و تصاویر و... را در کنار هم گرد می‌آورند. هر سایت معمولاً از چند صفحه تشکیل شده است. تصویر مقابل یک سایت را نشان می‌دهد.

این سایت تاریخچه مختصری از زندگی مورس مخترع تلگراف را همراه با عکس وی و اولین دستگاه تلگراف نشان می‌دهد. همانطور که می‌بینید نوشته‌ها در کنار عکسها قرار گرفته اند. و همانند یک کتاب مطلبی را توضیح می‌دهند.

 پیوند یا حلقه :

اگر دقت کنید زیر قسمتی از نوشته خط کشیده شده است. درصورتی که ماوس را بر روی این خط منتقل کنید فلش ماوس به یک دست تبدیل می‌شود و می‌توان با یکبار فشاردادن کلید سمت چپ ماوس، به صفحة دیگری منتقل شویم. از نوشته زیر ماوس برمی‌آید که به صفحه‌ای که منتقل می‌شویم اطلاعات بیشتری در مورد ساموئل مورس به ما ارایه می‌کند.

به این کلامات یا جملات که زیر آنها خط کشیده شده و با فشار دکمه چپ ماوس برروی آنها به صفحة دیگری منتقل می‌شویم یک پیوند یا حلقه گفته می‌شود.

در حالت کلی هرگاه فلش ماوس به دست تبدیل شد با یکبار فشردن کلید سمت چپ ماوس به صفحة دیگری می‌رویم  ویا صفحة جدیدی باز می‌شود.

موضوع : | 682 بازدید

دیدگاه خود را ارسال کنید

comments
کد امنیتی رفرش
×