پیج آتوریتی چیست؟

سه شنبه 31 فروردین 1395 | 0 دیدگاه

پیج آتوریتی چیست؟

پیج آتوریتی معیاری است که قدرت یک دامنه، یک صفحه و زیر دامنه ها در موتورهای جستجو را مشخص می کند. سایت moz.com بر اساس فاکتورهای متعددی (مانند بک لینک، کیفیت بک لینک ها، تعداد ایندکس های مفید، میزان اشتراک در شبکه های اجتماعی معتبر و…) عدد پیج آتوریتی را تعیین می کند.   با ما ...

عدد مناسب برای پیج آتوریتی و دومین آتوریتی چقدر است؟
پیج آتوریتی و دومین آتوریتی از عدد 100 مشخص می شود. (مانند 23.45) مسلماً هر چه عدد به 100 نزدیک تر باشد، نشان دهنده قدرت بیشتر دامنه و صفحه در موتورهای جستجو است. برای افرادی که به پیج رنک عادت کرده اند، شاید بتوان گفت که با تقسیم عدد پیج آتوریتی و دومین آتوریتی بر 10 بتوان معادل پیج رنک آن را بدست آورد. (مثلاً پیج آتوریتی 23.45 شاید معادل پیج رنک 2 گوگل باشد)

مهم: گوگل به صورت رسمی هیچگاه اتوریتی سایت Moz رو تایید نکرده و به نظر می رسد الگوریتم فعلی اتوریتی اشکالاتی دارد. برای مثال وبلاگ هایی که از سیستم های وبلاگدهی باسابقه استفاده می کنند به راحتی و به سرعت اتوریتی بالای 30 کسب می کنند (به دلیل بالا بودن اتوریتی دامنه اصلی وبلاگدهی)، در حالیکه ممکن است موتورهای جستجو چنین رنکی برای آنها قائل نباشند. اما همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، در فقدان پیج رنک گوگل، فعلاً توانسته تا حدودی جای پیج رنک را بگیرد. این درحالیست که برخی سئوکاران تاکید دارند که آتوريتي بیشتر جنبه تجاری دارد تا فنی و برای فروش بک لینک و نشان دادن ارزش دامنه به مشتری می تواند کاربرد داشته باشد.

منظور از PA و DA چست؟
PA همان Page Authority یا پیج آتوریتی است و DA نیز همان Domain Authority یا دومین آتوريتي است.

موضوع : | 672 بازدید

دیدگاه خود را ارسال کنید

comments
کد امنیتی رفرش
×